Aktiver administrationsgebyr på fakturaer
Alle onlinebetalinger med kreditkort er pålagt gebyr af bankerne.
Disse gebyr bliver altid påført den som laver opkrævningen: Altså dig som forretningsdrivende.
Før 2018 var det almindeligt, at både fysiske butikker og onlinebutikker kunne opkræve et gebyr for betaling med kreditkort. Det ændrede sig med EU’s betalingsdirektiv PSD2 (Payment Services Directive 2), som blev implementeret i Danmark den 1. januar 2018.
Denne lovgivning forbyder detailhandlere at opkræve ekstra gebyrer for brug af forbrugerkreditkort udstedt i EU. Det betyder, at fra denne dato kunne butikkerne ikke længere lægge et ekstra gebyr på transaktioner udført med kreditkort, som er udstedt til privat brug inden for EU.
Kriteriet for at denne opkrævning er imod reglerne er, at den er formuleret og tilpasset ift. det aktuelle gebyr. Denne regel anbefaler vi hos Booking Board jer til at respektere og at overholde.
Vi har dog forståelse for at tid er penge og, at der kan opstå udgifter i forbindelse med administration.
Et sådant administrationsgebyr er international kendt i alt fra små virksomheder til kæmpe koncerner!
Eksempel: De fleste privatpersoner har prøvet at bestille online udenfor EU og derved oplevet Postnord’s håndteringsgebyr på 100-nogen-og-tredive-kroner for at røre ved pakken. Det er et lignende gebyr vi åbner for i Booking Board.
Gå til Booking Board Dashboardet -> Indstillinger -> Scroll ned “Aktiver administrationsgebyr på fakturaer”. Gå derefter ned i bunden af siden og vælg hvad gebyret skal være.
Dette er naturligvis en valgfri feature for alle Booking Board kunder – om hvorvidt de har lyst til at benytte den – men vi anbefaler ikke, at sætte administrationsgebyret højere end, at i kan se jeres kunder i øjnene omkring det.